Isac Elliotin tuoreesta hitistä tuli Tiktokin ansiosta jättimenestys, ja Britannian valtavilla markkinoillakin se olisi ollut kuudes

Tiktokilla on ohittamattomia vaikutuksia popteollisuuteen. Kaikkien olisi vain järkevää hyväksyä, että teknologia muuttaa taidetta väistämättä, kirjoittaa Oskari Onninen.

Isac Elliotin kappale 20min näytti, miten Tiktok on hetkessä muuttanut popmusiikin markkinoinnin.

18.6.2022 14:01

Isac Elliotin hittisingle 20min on esimerkki siitä, miten Tiktok on muuttanut hetkessä popin markkinoinnin.

Popmusiikki ei ole tulosurheilua, mutta kannattaa kummastella lukuja, jotka 20min kellotti Spotifyyn.

Viikko sitten julkaistun biisin ensimmäisen päivän Suomen striimimäärä 284 000 oli yli puolitoista kertaa enemmän kuin yhdenkään muun kotimaisen kappaleen tänä vuonna. Se olisi riittänyt Britannian valtavan markkinan kuudenneksi. Viikossa kuunteluita kertyi 1,2 miljoonaa. Viime vuosina vastaaviin lukuihin ei ole totuttu, vaan hittikärjen osuus kaikista kuunteluista on ollut laskussa.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat