Lippupiste ruuhkautui pahasti, jonotusaikaa jopa tunti: ”Loppuvuoteen mennessä tilanne hyväksyttävällä tasolla”

Lippupisteen asiakaspalvelun ruuhkat ovat kestäneet kesästä asti. ”Peruutukset ovat aina kovin työllistäviä, mutta järjestelmäuudistamisen jälkeen nämä saadaan paremmin hoidettua”, toimitusjohtaja Ari Palhamo sanoo.

Lippupisteen palvelut ovat ruuhkautuneet muun muassa tapahtumien peruuntumisten vuoksi.

20.9. 13:41

Kulttuuri-, viihde- ja urheilutapahtumiin lippuja välittävän Lippupisteen asiakaspalvelu on tällä hetkellä pahasti ruuhkautunut. Asiakaspalveluun soittavaa varoitetaan puhelun alussa palvelun ruuhkautumisesta ja kerrotaan, että jonotusaika voi olla pitkä. Tilanne on jatkunut samanlaisena kesästä asti.

”Jonotusajan pituus riippuu tietysti kellonajasta, mutta valitettavan pitkä se on. Puolesta tunnista voi mennä tuntiinkin”, Lippupisteen toimitusjohtaja Ari Palhamo kertoo.

Palhamon mukaan ruuhkaa synnyttävät yhä korona-ajan tapahtumien siirrot, mutta myös tuoreet isojen tapahtumien peruutukset, joista viimeisimpänä maanantaina tullut tieto Swedish House Mafian Tampereen-keikan peruuntumisesta. Ruotsalaisyhtyeen oli tarkoitus esiintyä Nokia-areenalla 13. marraskuuta. Muutama kuukausi sitten peruttiin myös esimerkiksi Ed Sheeranin toinen Olympiastadionin keikka.

Kaiken lisäksi Lippupiste on parhaillaan uusimassa asiakaspalvelujärjestelmäänsä.

”Meillä on iso uudistustyö menossa, ja pikkuhiljaa saadaan se kuntoon. Mutta valitettavasti tämän juuri nyt kuumimmillaan käyvän syyssesongin aikana se ei vielä toimi sillä tavalla kuin haluttaisiin”, Palhamo kertoo.

”Peruutukset ovat aina kovin työllistäviä, mutta järjestelmäuudistamisen jälkeen nämä saadaan paremmin hoidettua, kun saamme työtä automatisoitua ja enemmän kapasiteettia siihen.”

Palhamon mukaan uuden järjestelmän myötä tilanteen pitäisi hellittää ”vaiheittain syksyn aikana”.

”Kuitenkin niin, että loppuvuoteen mennessä tilanne olisi hyväksyttävällä tasolla.”

JOILLAKIN asiakkailla on ollut myös ongelmia lippujen saamisessa maksun jälkeen.

”Meidän volyymit ovat niin järjettömän suuret, että niitä syntyy kaikissa verkkokaupoissa ihan tasaisesti. Me olemme yksi Suomen suurimmista verkkokaupoista, joten tietysti se näkyy meillä myös suurempana. Ei mitään poikkeuksellista, mutta totta kai niitä on paljon.”

Palhamon mukaan asiakkaan ei silti tarvitse olla huolissaan, vaikka asiakaspalvelu ei vastaisi tai ostettuja lippuja ei heti näy.

”Hoidamme kaikilla niillä resursseilla, mitä vain linjoille ja palveluille saadaan tällä hetkellä. Jokainen tilanne hoidetaan, mutta valitettavasti niihin menee enemmän aikaa kuin mekään haluaisimme.”

Palhamo sanoo, että tilanteessa, jossa asiakkaan rahat menevät mutta lippuja ei kuulu, on kyse verkkokauppavirheestä.

”Se on yleensä sellainen sellainen tilanne, jossa maksunvälittäjältä ei välity meille syystä tai toisesta viestiä onnistuneesta maksusta, ja silloin ei pystytä lippua toimittamaan. Tämmöisiä tilanteita syntyy valitettavasti kaikissa verkkokaupoissa, mutta ne me hoidamme aina automaattisesti noin viiden arkipäivän kuluessa”, Palhamo toteaa.

”Me otamme yhteyttä. Kuluttajan ei tarvitse huolestua eikä tarvitse ryhtyä mihinkään toimenpiteisiin, ellei meiltä yhteydenotto veny ihan kohtuuttomaksi.”

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat