Tehtävä on niin vaikea, että harva yrittää. Rakennapa itse perinteinen televisiokanava, joka kannattaa kaupallisesti. Suomessa.
Uskaliaan kannattaa tutkia, mitkä isobudjettisten kilpailijoiden ohjelmat voisi tehdä halvalla. Maikkari tukahduttaa koko perheen hyväntuulisuuteen, Nelonen satsaa formaattilypsyyn ja Yle ihan minkä tahansa ohjelman tekemiseen suorana.
Edellinen yrittäjä, Alfa-tv, kaatui rahaa imuroiviin uutislähetyksiin. Läsnä pitäisi olla edullisemmin.
Ratkaisu voisi olla mennä kevyesti sinne, minne netistä ei näe. Paikallistelevisiota mutta valtakunnallisesti.
Kanavapaikalla 17 on selvästi mietitty jotain tämäntyyppistä.
Tosin tällä hetkellä tulokkaan linjan hahmottaminen vaatii viitseliäisyyttä. TapahtumaTV Eveo esittää aluksi vain 12 tuntia ohjelmaa viikossa. Tunnit on ripoteltu viikonloppuun.
Joulupäivänä ohjelmistossa nähtiin lähinnä kokkausta.
Kanava onnistui ainakin luomaan kaupallisuuden mielikuvan: ruokamainoksia oli niin paljon, että Menumestarien alkua ei malttanut odottaa. Tuote-esittely jatkui tv-keittiön koneissa ja aineksissa.
Ohjelmien visuaalisessa ilmeessä näkee edullisen budjetin, mutta puuhastelusta voi tehdä myös viehättävää.
Parhaan kohvehtiähkyn aikaan esitettiin Ida Elinan suurieleistä kanteleen soittoa. Kansanmusiikkivaikutteinen pop ei ole isoin musiikin laji, mutta idea onkin tehdä kanavasta pienten tapahtumien verkosto. Siinä voisi olla itua.
Kun korona laittoi paikat kiinni, tuotantoyhtiö Rockway teki satojen tapahtumien striimauksia Keikalla-palvelussaan. Onnistuminen rohkaisi kanavan perustamiseen.
Rockway on rakentanut tapahtumastudion Helsingin Vallilaan. Kevyellä kalustolla pääsee kustannustehokkaasti paikan päälle tapahtumiin, kehuvat.
Osa suunnitelmaa näyttää olevan mahdollisten mainostajien sijoittaminen osaksi sisältöä. Jouluna pönötettiin jo Auto- ja liikennegaalassa, jatkossa liike-elämää piristetään Yrittäjäfoorumissa ja Business Fight Helsingissä.
Rockway nappasi tänä vuonna Tangomarkkinat Alfa-tv:ltä ja kertoi saaneensa lähetyksilleen lupaavan paljon katsojia. Lineaarisessa televisiossa on järkevää painottaa ohjelmiin, jotka vetoavat ei-niin-nuoriin katsojiin. Iskelmää tulee runsaasti.
Pyhänä ohjelmisto taukosi tunneiksi, mutta myöhäisillasta villapaitainen Jari Sillanpää ilmestyi tulkitsemaan Santa Luciaa. Maineromahtanut iskelmätähti vaihtoi punaiseen pikkutakkiin ja nosti joululaulujen tempoa.
Toivottavasti Eveolla on jatkossa luvassa jotain piristävämpää. Kuten toimiva sovellus älylaitteisiin.
Oikaisu 28.12. klo 13.10: Vaihdettu Ida Elinan lajityypiksi kansanmusiikkivaikutteinen pop.