Superfood on pelkkä markkinointitermi

Superfoodille ole virallista määritelmää, vaan se on markkinointitermi. "Superfoodissa voi olla 200 ainesosaa, mutta niin on tomaatissakin", kertoo ravinnon turvallisuuden professori Marina Heinonen Helsingin yliopistosta. Monet superfoodit ovat marjoista, siemenistä, sienistä tai yrteistä tehtyjä ravintolisiä eli lääkettä muistuttavia elintarvikkeita, joita myydään tabletteina, jauheina, kapseleina tai uutteina.

22.4.2014 2:00

Superfoodille ole virallista määritelmää, vaan se on markkinointitermi.

"Superfoodissa voi olla 200 ainesosaa, mutta niin on tomaatissakin", kertoo ravinnon turvallisuuden professori Marina Heinonen Helsingin yliopistosta.

Monet superfoodit ovat marjoista, siemenistä, sienistä tai yrteistä tehtyjä ravintolisiä eli lääkettä muistuttavia elintarvikkeita, joita myydään tabletteina, jauheina, kapseleina tai uutteina. Niitä markkinoidaan usein terveellisinä ja luonnonmukaisina ruokina, joilla on pitkät perinteet eri maiden alkuperäisväestöjen parissa.

Luitko jo nämä?