Arvostettu talouslehti koettelee Kiinan verkkosensuurin rajoja - Lehdistönvapaus | HS.fi

Arvostettu talouslehti koettelee Kiinan verkkosensuurin rajoja

Talouslehti Caixin ryhtyi harvinaiseen vastarintaan Kiinan viranomaisia vastaan vain viikkoja presidentti Xi Jinpingin vaadittua medialta uskollisuutta valtiolle.

Kongressiedustajat taputtivat presidentti Xi Jinpingille kansankongressin avajaisissa viime lauantaina.

9.3.2016 19:18

Kiinalainen Caixin-lehti reagoi epätavallisesti siihen kohdistettuun verkkosensuuriin arvostelemalla maan sensuuriviranomaisia, kertoo brittilehti The Guardian.

Arvostettu talouslehti julkaisi maanantaina englanninkielisillä verkkosivuillaan artikkelin, jossa se kritisoi viranomaisten päätöstä poistaa Caixinin kiinankielisillä sivuilla viime viikolla julkaistu haastattelu.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?