Mainos kuin lehtijuttu: uusi mainosmuoto kiinnostaa lukijoita - Ideat | HS.fi
MainosIdeat

Mainos kuin lehtijuttu: uusi mainosmuoto kiinnostaa lukijoita

Kaupallisen Ideat-julkaisun yksittäinen artikkeli kerää satoja tuhansia lukijoita. Kaupallinen viesti kiinnostaa, jos se on kiinnostava!


22.3. 12:01

Sanoma-konsernin tytäryhtiö Sanoma Tekniikkajulkaisut Oy aloitti vuosi sitten kaupallisen päättäjä- ja asiantuntijamedian, Ideat.

Ideat on luettavissa laadukkaana painettuna julkaisuna Helsingin Sanomien ja Aamulehden välissä sekä Helsingin Sanomien verkkosivujen Ideat-osiossa. Ideat on kaupallinen julkaisu eli kaikki sen sisältö on markkinointiviestintää.

 ”Lukijoita sana ´mainos´ artikkelin alussa ei häiritse.”

”Ideat on uusi, korkealaatuinen markkinointiympäristö. Julkaisussa on myös journalistisin periaattein laadittua sisältöä, kuten mielipidesivu ja kolmen sivun laaja teema-artikkeli”, Sanoma Tekniikkajulkaisujen toimitusjohtaja Teemu Vehmaskoski sanoo.

”Tämä tarkoittaa sitä, että mikään intressitaho ei voi vaikuttaa omaan kantaamme, Vieras-palstan kirjoittajan valintaan tai laajaan teema-artikkeliin.”

Ensimmäisen toimintavuoden aikana on tullut selväksi, että laadukkaan kaupallisen sisällön ja toimituksellisten artikkelien liitto kiinnostaa lukijoita. Teetettyjen lukijatutkimusten mukaan yksittäistä kaupallista artikkelia lukee pelkästään painetussa liitteessä jopa yli 200 000 lukijaa.

Toimituskin olisi ylpeä

Suosituin Ideat-digiartikkeli on puolestaan kerännyt Helsingin Sanomien verkkosivulla peräti 40 000 lukukertaa. Puhuttavimman artikkelin parissa taas vietettiin aikaa keskimäärin yli 4,5 minuutin verran. Tällaisista luvuista olisi ylpeä mikä tahansa toimitus.

Ideat tavoittaa painettujen Helsingin Sanomien ja Aamulehden kautta lähes miljoona potentiaalista lukijaa. Lisäksi Helsingin Sanomien etusivun uutisvirrassa, toimituksellisten pääuutisten joukossa julkaistavat artikkelinostot keräävät satoja tuhansia näyttökertoja per artikkeli.

”Lukijoita sana ´mainos´ artikkelin alussa ei häiritse. Kaupallinen viesti kiinnostaa, jos se on kiinnostava!”, Ideoiden vastaava tuottaja Teppo Kuittinen naurahtaa.

Lue lisää: www.ideat.media

Lue myös:

Lue myös: