”Kun palmut, bisse ja all inclusive eivät enää riitä” – matkailuyritykset kaupallistivat arjen ja se on nyt turismin nousevin trendi

Vastuullinen matkailija pohtii hiilijalanjälkeään ja sitä, kenelle rahansa kantaa. Alalle on tullut pieniä toimijoita, jotka tarjoavat vaihtoehtoja. Kaikkein kuuminta valuuttaa on nyt arjen kokeminen.

Duara Travelsin perustaja on yrittäjä Annika Järvelin (vasemmalla). Osakkaina yrityksessä ovat Iina Merikallio ja Timo Silvennoinen. Lisäksi tiimiin kuuluu ulkomailta käsin työskentelevä osakas Salia Binaud.

24.11.2018 2:00 | Päivitetty 24.11.2018 15:21

Kun rovaniemeläinen matkailututkimuksen yliopistonlehtori José-Carlos García-Rosell vastaanottaa vieraita Lapin ulkopuolelta, tutustuttaa hän heidät ensi töikseen tavalliseen lappilaiseen arkeen. Kesällä se voi tarkoittaa mattopyykkiä Koskenrannan matonpesupaikalla, syksyllä marjanpoimintaa Ounasvaaran metsässä ja talvella kävelyä Kemijoen jäällä.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat