Pimeiden sotilaslentojen riskiä vähätellään - Mielipide | HS.fi

Pimeiden sotilaslentojen riskiä vähätellään

Suomessa lennonjohto käyttää tutkajärjestelmää, joka edellyttää, että lentokoneissa on aktiivinen toisiotutkavastain, transponderi. Näyttölaitteilla esitetään lentokoneiden tunniste-, paikka- ja korkeustieto sekä lentosuunta ja -nopeus. Matkustajalentokoneissa on lisäksi yhteentörmäysvaarasta varoittava järjestelmä.

3.1.2015 2:00

Suomessa lennonjohto käyttää tutkajärjestelmää, joka edellyttää, että lentokoneissa on aktiivinen toisiotutkavastain, transponderi. Näyttölaitteilla esitetään lentokoneiden tunniste-, paikka- ja korkeustieto sekä lentosuunta ja -nopeus. Matkustajalentokoneissa on lisäksi yhteentörmäysvaarasta varoittava järjestelmä. Se varoittaa lähistöllä olevista, toimivalla transponderilla varustetuista lentokoneista.

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Mielipide