Kauppojen hintasodassa kaikki häviävät - Mielipide | HS.fi

Kauppojen hintasodassa kaikki häviävät

Media hehkuttaa, että S-ryhmän aloittamassa hintasodassa kuluttajat säästävät satoja, jopa tuhansia euroja. Hintasodan vaikutukset ovat kuitenkin tutkimusten valossa päinvastaiset. Hintasotaan tarvitaan vähintään kaksi osapuolta, ja jo nyt mukaan ovat ilmoittautuneet sekä K-ryhmä että Lidl.

20.1.2015 2:00

Media hehkuttaa, että S-ryhmän aloittamassa hintasodassa kuluttajat säästävät satoja, jopa tuhansia euroja. Hintasodan vaikutukset ovat kuitenkin tutkimusten valossa päinvastaiset.

Hintasotaan tarvitaan vähintään kaksi osapuolta, ja jo nyt mukaan ovat ilmoittautuneet sekä K-ryhmä että Lidl. Hinnoittelututkimusten mukaan prosentin hinnanalennus pienentää katetta keskimäärin 10 prosenttia, sillä hinnanalennus valuu suoraan katteeseen.

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Mielipide