Tuntikehyksen tasajako vaikeuttaa oppimista - Mielipide | HS.fi

Tuntikehyksen tasajako vaikeuttaa oppimista

8.7.1990 3:00

Historian ja yhteiskuntaopin lehtori Pekka Luoma haluaa jakaa koulun oppiaineita tärkeisiin ja vähemmän tärkeisiin sen mukaan, kuinka suuri oppilaan tuen tarve kussakin aineessa tai aineryhmässä on (HS 15. 6. ja 1. 7.).

Yksittäisen koulun tuntikehyksellä tarkoitetaan periaatteessa valtion tuen alaista opetusryhmien kokonaismäärää. Yläasteella (jota käytävä keskustelu lähinnä koskee) tuntikehys on hyvinkin väljä. Se mahdollistaa periaatteesa monenlaisia painotuseroja koulun oppiaineiden kesken - jos vain hyvää tahtoa löytyy tai asiaa osataan vaatia.

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Mielipide