Onko koulun oltava aina kevyttä ja kivaa? - Mielipide | HS.fi

Onko koulun oltava aina kevyttä ja kivaa?

16.2.1997 2:00

Tehokas koulutus on muodostumassa lähivuosien keskeiseksi kasvualueeksi. Presidentti Clinton vastikään korosti asiaa voimakkaasti liittovaltion tilaa käsitelleessä puheessaan. Britanniassa hallitus on huolestunut kouluopetuksen tehosta ja pyrkii kehittämään maanlaajuisia tasokoejärjestelmiä keskeisissä kouluaineissa (HS 5. 2. link{ETR=tl;970205150.jtun.;all;hesa}). Suomessa on viime aikoina kannettu eniten huolta matemaattis-luonnontieteellisten aineiden vaatimattomista tuloksista. Maassamme on viime vuosina toteutettu koulutuksellisen hajakeskittämisen periaatetta. Yksittäiset koulut saavat varsin vapaasti itse määrätä omasta opetuksestaan, sen tavoitteista ja arvioinnista, usein oppilaiden kiinnostuksen ja suuntautuneisuuden mukaan. Tässä on tietenkin paljon oikeaa - mutta myös tiettyjä vaaroja.

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Mielipide