Näennäisesti taloudellisia ratkaisuja vai järkevää koulutuspolitiikkaa? - Mielipide | HS.fi

Näennäisesti taloudellisia ratkaisuja vai järkevää koulutuspolitiikkaa?

"Laki- ja asetusluonnokset sallivat ratkaisuja, jotka merkitsevät koulutuksen tason alenemista käytännön aineissa."

22.4.1998 3:00

Valmisteilla olevat koulutuslait ovat sivistysvaliokunnan käsittelyssä. Aikataulu on kiireinen. Mistä tämä kiire? Eikö näin tärkeässä kysymyksessä olisi parempi edetä asiaa rauhallisesti kypsytellen.

Lakiuudistusten tavoitteet voidaan luokitella kolmeen ryhmään: päätösvallan siirtäminen kunnille, koulutuksen kansalliset yleistavoitteet ja koulutuksen laatu. Lainlaatijan tehtävänä on tavoitteiden välinen rajankäynti ja kirjata rajat säädöksiin selkeäkielisesti.

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Mielipide