Kuluttajan valinnat vaikuttavat yritysten toimintaan - Mielipide | HS.fi

Kuluttajan valinnat vaikuttavat yritysten toimintaan

"Kuluttajan pitää myös olla valmis maksamaan enemmän siitä, että saa kuluttaa mieleisellään yhteiskuntavastuulla tuotettuja tavaroita ja palveluita."

3.2.2007 2:00

Ministeri Erkki Tuomioja peräsi Metsäteollisuusinstituutin tilaisuudessa entistä sitovampia ja lainsäädäntöön perustuvia normeja yritysten yhteiskuntavastuulle (STT 27.1.).

Tällainenkin mahdollisuus saattaisi olla tarpeellista selvittää - miksipä ei. Ilman selvitystäkin voidaan kuitenkin todeta, että kaavailtaessa yritysten "pakottamista" yhteiskuntavastuuseen laein ja asetuksin mennään todennäköisesti vikaan.

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Mielipide