Miehet elävät miesurheilun kuplassa – urheilutoimittajat ovat miehiä ja he kertovat miehisistä lajeista toisille miehille

Milloin jokin merkittävä yritys ymmärtää hyödyntää naisurheilun potentiaalin markkinoinnissaan?

31.5.2017 2:00

Tero Hakola ja Arno Seiro ihmettelivät (HS Urheilu 27.5.), miksi naisia ei näy urheilukatsomoissa. Juttu paljasti miesten yksipuolisen ja ­rajoittuneen näkemyksen kilpaurheiluun.

Miestoimittajat kirjoittavat jutun, miksi naiset eivät käy seuraamassa miesten urheilua. Juttu perustui Sponsor Insightin tutkimukseen, jossa kartoitettiin suomalaisten kiinnostusta urheiluun. Tutkimusyhtiön henkilöstö koostuu pääasiassa miehistä. Urheilutoimittajat ovat pääasiassa miehiä, ja he kirjoittavat miesten lajeista miehille suunnatuissa medioissa. Myös sponsorointi kohdistuu pääasiassa miesvoittoisiin lajeihin, koska ne saavat näkyvyyttä, ja usein sponsoroinnista päättävät miehet, jotka käyvät seuraamassa miesten lajeja.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Mielipide