Koirani vastaanottaa lähetyksiäni, vaikka yritän taistella vastaan – Verkkokaupan logistiikka on mysteeri, joka ei vain ratkea - Mielipide | HS.fi

Koirani vastaanottaa lähetyksiäni, vaikka yritän taistella vastaan – Verkkokaupan logistiikka on mysteeri, joka ei vain ratkea

Verkkokaupan asiakaskokemus muistuttaa sairasta kaupunkisuunnistusta. Voisivatko yritykset tehdä yhteistyötä?

23.8.2018 2:00 | Päivitetty 23.8.2018 13:26

Kesä­majalla on ollut tarpeita, ja olen siksi asioinut tavallista enemmän eri verkko­kaupoissa. Minulla on logistiikka-alalle terveisiä.

Otetaan aluksi kuljetusviestintä.

Globaalilta kuriiriyritykseltä sunnuntaina saamani metatason viesti on kuvaava. Tekstiviestissä yritys kertoi lähettävänsä minulle pian lähetystäni koskevan tekstiviestin. Kohta yritys ilmoitti, että lähetykseni saapuu torstaina, ilmeisesti kotiini. Pakettiautomaatista haaveillen silmäilin linkkiä, joka lupasi, että ”voit vaihtaa toimitustavan”. Linkistä avautui sivu, jolla toimitustapaa ei voinut vaihtaa. Luovutin.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Mielipide