Koulujen numeroarviointi saa suosimaan helpompia tehtäviä ja välttämään älyllisten riskien ottamista - Mielipide | HS.fi

Koulujen numeroarviointi saa suosimaan helpompia tehtäviä ja välttämään älyllisten riskien ottamista

Numerot ovat monelle helppo ja tuttu tapa, mutta siihen hyvät puolet jäävätkin. Tutkimusten mukaan koulunumerot ovat ongelma.

Helsinkiläiset alakoululaiset tutkivat joulutodistuksiaan joulukuussa 1987.

4.11.2019 2:00 | Päivitetty 4.11.2019 6:20

Opetushallitus on lisäämässä numeroarvosanojen roolia alakouluikäisillä ja tuomassa numerot kaikille neljäsluokkalaisille. Tutkimusperustaa tälle ei ole, ja koko sen ajan, kun suomalainen koulujärjestelmä on paistatellut Pisa-tulosten kärkijoukossa, numeroarviointi on ollut vapaammin opetuksen järjestäjien päätettävissä.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Mielipide