Numeroarviointi kriteereineen vahvistaa oppilaiden yhdenvertaisuutta - Mielipide | HS.fi

Numeroarviointi kriteereineen vahvistaa oppilaiden yhdenvertaisuutta

Sanallisestakin arvioinnista on käytävä ilmi oppilaan osaamisen taso, mikä edellyttäisi myös yhtenäistä skaalausta.

7.11.2019 2:00 | Päivitetty 7.11.2019 6:24

Jarno Paalasmaa otti kantaa (HS Mielipide 4.11.) numeroarviointiin, jota Opetushallitus ehdottaa aloitettavaksi 4. luokalta. Ehdotus liittyy perusopetuksen arvioinnin linjauksia koskeviin täsmennyksiin, joita sai luonnosvaiheessa kommentoida verkossa. Uudistusta on tehty yhdessä opettajien ja ­tutkijoiden kanssa. Myös oppilaita ja perheitä on kuultu.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Mielipide