Kun koulussa seinät poistetaan, häiriötekijät tulvivat oppimisen tilaan - Mielipide | HS.fi

Kun koulussa seinät poistetaan, häiriötekijät tulvivat oppimisen tilaan

Lapset tarvitsevat koulussa pysyviä rakenteita toimintansa ja rajojensa hahmottamiseen.

28.1.2020 2:00 | Päivitetty 28.1.2020 8:48

Helsingin Sanomien jutussa (Sunnuntai 26.1.) käsiteltiin laajasti koulumaailman uutta ilmiötä: avoimia oppimisympäristöjä. Kyseessä ovat paitsi konkreettiset tilat myös opetussuunnitelmaan kirjatut oppimisen ja kasvatuksen yleiset linjat. Kasvatetaan joustavaa avointa sukupolvea, joka löytää yhdessä luovia ratkaisuja ja näkee rajojen ja yksittäistapausten läpi ilmiöihin.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Mielipide