Yrittäjille pitäisi avata oma kriisipuhelinpalvelu - Mielipide | HS.fi
Mielipide|Lukijan mielipide

Yrittäjille pitäisi avata oma kriisipuhelinpalvelu

Julkaistu: 27.3. 2:00

Kiitos hallitukselle nopeasta toiminnasta tässä koronakriisissä. Monet palvelualojen pienyrittäjät ja taidealojen freelancerit ovat nyt tilanteessa, jossa tulovirrat loppuivat viikossa. Heillä ei ole rahaa maksaa yrityksensä ja kotitalouden laskuja. Tämä aiheuttaa monille akuutin stressireaktion ja mahdollisesti toimintakyvyn heikkenemistä, vaikka juuri nyt pitäisi osata toimia.

Yksi konkreettinen apukeino olisi avata tavallisten kriisipuhelimien rinnalle yrittäjille suunnattu puhelinpalvelu, joka toimisi vapaaehtoisten voimin 24 tuntia vuorokaudessa. Tällä tavoin voisimme edistää pienyrittäjien henkistä jaksamista kriittisellä hetkellä ja taata heidän työkuntonsa. Se on tässä tilanteessa ensiarvoisen tärkeää. Tsemppiä kaikille yrittäjille!

Riikka Paasiaho

yrittäjä, Porvoo

Lukijan mielipiteet ovat HS:n lukijoiden kirjoittamia puheenvuoroja, joita HS:n toimitus valikoi ja toimittaa. Voit jättää mielipidekirjoituksen tai tutustua kirjoitusten periaatteisiin osoitteessa www.hs.fi/kirjoitamielipidekirjoitus/.

Luetuimmat - Mielipide

Luitko jo nämä?

Luetuimmat

Uusimmat