Palveluvienti tarvitsee tuekseen uuden vientistrategian - Mielipide | HS.fi

Palveluvienti tarvitsee tuekseen uuden vientistrategian

Koronaviruskriisistä toivuttaessa digitaalisen osaamisen ja digiratkaisujen kysyntä varmasti kasvaa. Tässä Suomella on erinomainen paikka kasvattaa markkinaosuuksiaan maailmalla.

24.5.2020 2:00

Helsingin Sanomat kirjoitti (15.5.) vientiteollisuuden tunnelmista koronavirusaikana. Suomi elää viennistä, nykyään kuitenkin monipuolisemmin kuin aiemmin.

Elinkeinoelämän tutkimuslaitoksen Etlan tuore tutkimus osoittaa, että palveluviennistä on tullut Suomen uusi menestystarina. Vuosina 2010–2018 Suomen palveluvienti kasvoi 53 prosenttia, mikä ylitti Ruotsissa, Tanskassa ja Saksassa tapahtuneen palveluviennin kasvun. Noin kolmannes kokonaisviennistämme on palveluita.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Mielipide