Brändit ovat helisemässä kulttuuristen stereotyyppien kanssa

Vahvimmat maailmalla menestyvät kuluttajabrändit uskaltavat ottaa asioihin vahvasti kantaa ja ryhtyvät konkreettisiin tekoihin.

4.7.2020 2:00

Black Lives Matter -liikkeen myötä moni kuluttajabrändi on alkanut miettimään arvojaan ja suhdettaan erityisesti etnisiin ja kulttuurisiin stereotyyppeihin. Viime viikkoina uudistuksista ilmoittivat ensin Aunt Jemima (Quaker Foods) ja Uncle Ben’s (Mars), joiden perinteiset elintarvikebrändit heijastelevat räikeästi synkkää rodullista historiaa. L’Oréalin ja Unileverin päätökset poistaa ”vaaleaan” ihoon viittaavia kosmetiikkatuotenimiä ja ilmauksia puolestaan ovat saaneet aikaan laajaa ja ärhäkkää palautetta.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Mielipide