Kulttuurimatkailun tuotteistamiseen tarvitaan nykyistä leveämmät hartiat - Mielipide | HS.fi

Kulttuurimatkailun tuotteistamiseen tarvitaan nykyistä leveämmät hartiat

Etenkään pienillä kulttuurihankkeilla tai paikkakunnilla ei ole voimavaroja tuotteistamiseen.

9.8.2020 2:00

Euroopan historian professori Laura Kolbe nosti esille (HS Mielipide 2.8.), miten kulttuurimatkailija jää usein tyhjän päälle: ”Kiinnostavat kohteet jäävät piiloon, kun paukut eivät riitä markkinointiin ja tuotteistamiseen.”

Osin markkinointi ja tuotteistaminen on toki jo onnistunut. Mainio esimerkki on Museokortti, joka avaa koko maan kattavat palvelut. Uutuutena on esitelty kulttuuri- ja luontokohteita yhdessä. Tänä kesänä kotimaan matkakohteita on ansiokkaasti esitelty myös eri medioissa, muuan muassa Helsingin Sanomien lomatutkassa.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Mielipide