Asiakaspalvelua saa, kun osaa oikeat niksit - Mielipide | HS.fi

Asiakaspalvelua saa, kun osaa oikeat niksit

2.4. 2:00

Nimimerkki Netittömän eläkeläisen puolesta kirjoitti mielipidesivulla (HS 31.3.), kuinka Kelan puhelinpalvelu ei ollut taipunut yhteydenottopyyntöön.

Jotta palvelua saisi, on itse heittäydyttävä ikäväksi. Sisareni soitti Verohallinnon neuvontaan, josta hänet ohjeistettiin hakemaan ohjeet netistä. Soitin itse asiasta uudelleen ja kerroin nauhoittavani puhelun. Yllättäen palvelua löytyi. Valtion virastojen, kuten Kelan, tehtävä on auttaa, mutta asiakas vaikuttaa usein olevan silkka häiriötekijä. Puolustuskyvyttömimmät jäävät byrokratian rattaisiin.

Pirkko Pelkonen

Tervakoski

Lukijan mielipiteet ovat HS:n lukijoiden kirjoittamia puheenvuoroja, joita HS:n toimitus valikoi ja toimittaa. Voit jättää mielipidekirjoituksen tai tutustua kirjoitusten periaatteisiin osoitteessa www.hs.fi/kirjoitamielipidekirjoitus/.

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Mielipide