Kaikkien apteekkien tulisi käyttää induktiosilmukkaa

3.3. 2:00

Apteekeissa käsitellään ihmisten arkaluontoisia terveystietoja. On käsittämätöntä, ettei kaikissa apteekeissa ole vieläkään automaattisesti käytössä induktiosilmukkaa asiakaspalvelutiskeillä.

Induktiosilmukan avulla ohjataan asiakaspalvelijan ääni suoraan asiakkaan kuulolaitteeseen. Apteekeissa tyypillisesti korotetaan äänenvoimakkuutta huono­kuuloisten asiakaspalvelutilanteissa. Tämä ei auta asiaa, koska sanoista ei saa selvää kovemmallakaan äänellä. Samalla vaarannetaan asiakkaiden oikeusturva ja terveystietojen luottamuksellisuus. Maskit ja pleksilasit ovat pahentaneet tilannetta entisestään.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Luetuimmat - Mielipide