VR:n kauko­liikenne­johtaja: Pahoittelen juhannuksen junaliikenteen ongelmia

Tilanne oli erittäin kiperä niin Väylävirastolle kuin myös VR:lle.

Matkustajia Tampereen rautatieasemalla juhannusviikonlopun sunnuntaina.

2.7. 2:00 | Päivitetty 2.7. 8:18

Anne Nurmiranta kirjoitti mielipidekirjoituksessaan (HS 30.6.) juhannuksen paluuliikenteessä esiintyneistä haasteista ja ennakointiin liittyvistä kehittämisen paikoista. Tilanne oli erittäin kiperä niin Väylävirastolle, joka vastaa ratatöistä, kuin myös VR:lle ja erityisesti matkustajillemme. Olemme erittäin pahoillamme tapahtuneesta, ja haluan pyytää anteeksi matkustajiltamme siitä harmista ja vaivasta, joka heille tästä aiheutui.

Matkustajamme ja heidän tyytyväisyytensä ovat meille kaikkein tärkein asia. Kehitämme jatkuvasti matkustajien palveluita ja asiakaspalveluamme, jotta voisimme olla aina vain parempia. Teemme asiakaskyselyitä, haastatteluja ja asiakastyöpajoja, jotta voisimme olla mahdollisimman hyvin selvillä siitä, mitä tarvitaan ja toivotaan.

Juhannuksena tapahtuneessa erikoistilanteessa prosessimme joutuivat todelliseen testiin. Kun juhannussunnuntaina aloimme saada tietoa viivästyksestä, aloimme heti järjestämään korvaavia kuljetuksia ja varmistamaan, miten voimme saada juniin täydennystä, jotta junissa odottavat asiakkaamme saisivat parasta mahdollista palvelua mahdottomassa tilanteessa. Pyrimme välittämään sisäisesti tietoa kaikille tarpeellisille työntekijäryhmille aina kun sitä ajankohtaisesti saimme.

En anna meille kiitettävää arvosanaa sunnuntain ja maanantain tapahtumien viestimisestä asiakkaillemme. Tämä kokemus antaa meille mahdollisuuden tarkastella prosessejamme ja tiivistää yhteistyötä ja viestintää Väyläviraston ja Fintraficin kanssa aina entisestään. Fintrafic vastaa asemalaitureilla olevista näytöistä, joista asiakkaamme saavat ajankohtaista tietoa junaliikenteestä.

Me haluamme jatkossakin toimia maailman parhaaksi, yhteisellä matkalla. Se tarkoittaa edelleen sitä, että matkustajamme ja heidän palvelemisensa on meille maailman tärkein asia. Siinä pyrimme joka päivä aina vain paremmiksi.

Piia Tyynilä

kaukoliikennejohtaja, VR Matkustajaliikenne

Lukijan mielipiteet ovat HS:n lukijoiden kirjoittamia puheenvuoroja, joita HS:n toimitus valikoi ja toimittaa. Voit jättää mielipidekirjoituksen tai tutustua kirjoitusten periaatteisiin osoitteessa www.hs.fi/kirjoitamielipidekirjoitus/.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Mielipide