En uskalla avata tekstiviestien linkkejä

Palautetta kuluttajilta tulisi kerätä vain yritysten omien sovellusten kautta.

1.9. 2:00

Kuluttajat saavat monesti palvelun toimittamisen jälkeen tekstiviestejä, joissa pyydetään arvioimaan palveluntarjoajan toimintaa. Olen itsekin saanut tällaisia pyyntöjä, mutta en ole vastannut, varmuuden vuoksi. Kannatan toki palvelun laadusta palautetta keräävää järjestelmää, ja mielelläni myös vastaisin näihin kyselyihin.

Ongelma on se, että en kerta kaikkiaan uskalla avata tekstiviesteissä olevia linkkejä. Jo vuosien ajan verkossa toimivat rikolliset ovat olleet erityisesti pankkitunnuksiemme ja korttitietojemme perässä. Näitä tietoja usein pyydetään etenkin tekstiviesteillä.

Kannustan yrityksiä muuttamaan palautteen keruuta niin, että sitä kerättäisiin pelkästään yrityksen omissa sovelluksissa. Ymmärrän, että tämäkin herättää vastustusta, mutta helpoimmat tiet tietojen kalasteluun – tekstiviestit ja sähköpostit – olisi näin tukittu.

Tapio Talala

Nurmijärvi

Lukijan mielipiteet ovat HS:n lukijoiden kirjoittamia puheenvuoroja, joita HS:n toimitus valikoi ja toimittaa. Voit jättää mielipidekirjoituksen tai tutustua kirjoitusten periaatteisiin osoitteessa www.hs.fi/kirjoitamielipidekirjoitus/.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Mielipide