Kaupat voivat ohjata kuluttajia terveellisempiin ruokavalintoihin

Kestävä ruokaympäristö ei ole saavutettavissa ilman kaupallisen sektorin panosta.

Tuotteiden esillepanolla voidaan vaikuttaa ruokavalintoihin.

Helsingin Sanomien jutussa (24.10.) kauppias kertoi hyllyjärjestelystä, jolla jälkiruokien myynti kasvoi 40 prosenttia. Kauppias kehotti soveltamaan oivallustaan herkkujen sijoitteluun.

Kunpa artikkeli olisi rummuttanut sitä, miten kauppiaan nokkela sijoittelu räjäytti terveyttä, ilmastokestävyyttä ja luonnon monimuotoisuutta edistävien ruokien myynnin. Tällaiseen todellisuuteen on kuitenkin vielä matkaa.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Mielipide