Niilo Tarnanen, Ahti Vänttinen ja Risto Salminen puolustivat (HS Mielipide 25.2.) soveltuvuuskokeiden takana olevia musiikkiluokkia sillä perusteella, että musiikin opiskelu edistää muun muassa kieltenopiskelua, hyvinvointia, yhteisöllisyyttä ja identiteetin kasvua.
Jos meillä on käytössä tällainen oppimisen superlääke, eikö sitä pitäisi antaa ihan kaikille ja varsinkin niille, joille musiikin oppiminen on vaikeaa? Eihän muitakaan lääkkeitä varata vain terveiden käyttöön.
Jaakko Rustanius
taidemaalari, Helsinki
Lukijan mielipiteet ovat HS:n lukijoiden kirjoittamia puheenvuoroja, joita HS:n toimitus valikoi ja toimittaa. Voit jättää mielipidekirjoituksen tai tutustua kirjoitusten periaatteisiin osoitteessa www.hs.fi/kirjoitamielipidekirjoitus/.