Kolumni: En voi sietää bosslady-ilmiötä: Naisten pitäisi puhua siitä, mitä he tekevät – ei siitä, että he tekevät - Nyt.fi | HS.fi
Nyt.fi|Nyt.fi

Kolumni: En voi sietää bosslady-ilmiötä: Naisten pitäisi puhua siitä, mitä he tekevät – ei siitä, että he tekevät

Saattaisi olla tehokkaampaa, jos työssään loistava nainen loistaisi niin kuin se olisi maailman luonnollisin asia, ei naistenlehtihaastattelujen arvoinen yksisarvissuoritus, kirjoittaa HS:n Verna Vuoripuro kolumnissaan.

Uberin brändijohtaja Bozoma Saint John (vas.) kiertää maailmaa puhumassa naisjohtajuudesta ja teknologiasta. Viime syyskuussa hän esiintyi TechCrunchin tapahtumassa, jossa häntä haastatteli Megan Rose Dickey. Kuva: Steve Jennings / Getty Images

Julkaistu: 16.3.2018 16:40

Lukuisissa kohuissa ryvettynyt kyydinvälityspalvelu Uber nimitti viime vuoden heinäkuussa uuden brändijohtajan. 41-vuotiaan, Applelta napatun Bozoma Saint Johnin oli tarkoitus ”korjata Uberin imago”.

Oli riemastuttavaa, että miesvaltaiseen ja ”bro culturesta” kärsineeseen yritykseen palkattiin rodullistettu, naispuolinen vahva hahmo, jolla on kovaa kokemusta teknologia-alalta. Saint John on superverkostoitunut muoti-ikoni ja sosiaalisen median vaikuttaja, joka on pitänyt tärkeitä puheenvuoroja vähemmistöjen asemasta bisnesmaailmassa.

Seuraa uutisia tästä aiheesta

Nyt.fi luetuimmat

Luitko jo nämä?

Luetuimmat

Uusimmat