Tutkija selvitti Suomen poliitikoiden somettamista vaalien alla – perussuomalaisten ylivoima oli mykistävää
Sosiaalinen media on tutkija Aleksi Knuutilan sanoin närkästyksen kone, joka suosii tiettyjä tunteita, kuten suuttumusta. Samalla se suosii tiettyjä poliittisia toimijoita.
Perussuomalaiset juhlivat vaalimenestystä Apollo-yökerhossa Helsingissä 14.4.2019. Keskellä puheenjohtaja Jussi Halla-aho, oikealla puoluesihteeri Riikka Slunga-Poutsalo. Kuva: Antti Hämäläinen
Eduskuntavaaleja edeltäneen kahden vuoden aikana perussuomalaisilla ja heidän kärkiehdokkaillaan oli Facebookissa lähes yhtä paljon jakoja kuin kaikilla muilla puolueilla ja heidän kärkiehdokkaillaan yhteensä.
Puolue on sosiaalisessa mediassa siis jättiläinen.