Nettihassuttelija valitti Vuokkosille siitä, ettei näiden kuukautissuojia markkinoida kuin naisille – Vuokkoset antoi upeasti takaisin - Nyt.fi | HS.fi
Nyt.fi|Nyt.fi

Nettihassuttelija valitti Vuokkosille siitä, ettei näiden kuukautissuojia markkinoida kuin naisille – Vuokkoset antoi upeasti takaisin

Kuukautissuojien valmistaja Vuokkoset sai palautetta, jossa kysyttiin, miksei yrityksen mainonnassa esiinny kuin naisoletettuja henkilöitä. Yrityksen vastaus naurattaa somessa.

Kuvakaappaus Facebookista.

Julkaistu: 2.7. 11:18, Päivitetty 2.7. 11:33

Viime viikkoina useammat yritykset ja brändit ovat joutuneet keskustelun kohteeksi sosiaalisessa mediassa niin Suomessa kuin ulkomailla.

Yleensä keskustelun taustalla on ollut rasistiseksi tai ihmisoikeuksia loukkaavaksi koettu viestintä, tuoteen ulkoasu tai nimi. Muun muassa Yle uutisoi viime viikolla, että Pingviini-brändiin kuuluvan Eskimo-jäätelön nimen muuttamisesta keskustellaan.

Tällä viikolla suomalaisyritys Vuokkoset yritettiin nostaa sosiaalisessa mediassa huomion keskipisteeksi.

Kaikki alkoi, kun Vuokkoset sai Facebookissa palautetta, jossa kysyttiin, miksi yrityksen mainoksissa, tuotepaketeissa ja nettisivuilla esiintyy vain naisoletettuja henkilöitä.

”Olen tosi loukkaantunut ja itkin eilen koko päivän nähtyäni, kuinka transfobisesti toimitte”, palautteenantaja kirjoittaa.

”Ymmärrättekö, kuinka loukkaavaa toimintanne on yhteiskunnan heikoimpien silmissä? Poissuljette heidän ihmisyyden!” hän jatkaa.

Vuokkoset vastasi saamaansa palautteeseen Facebook-päivityksen kommenteissa. Ensimmäisessä viestissä suomalaisbrändi kiitti kommentoijaa palautteesta ja totesi hänen havaintojensa olevan ajankohtaisia.

”Asiasi on erittäin ajankohtainen ja tärkeä. Olet oikeassa siinä, että emme ole vielä huomioineet kaikki ryhmiä markkinoinnissa ja nettisivuillamme. Olemme itsekin havainneet saman ja meillä on asia tällä hetkellä työn alla.”

”Haluamme seurata aikaamme ja pyrimme korjaamaan asian lähitulevaisuudessa”, yritys jatkaa viestissään.

Vuokkoset ei suinkaan lopettanut tähän vaan otti seuraavaan viestiin humoristisemman otteen. Yritys julkaisi uuden viestin yhdessä kuvan kanssa, johon on suunniteltu uudenmallinen kuukautissuoja ja Vuokkoset-logo on muutettu.

”Hei! Nyt olemme Veikkolassa tehneet ahkerasti kehitystyötä yötä myöten ja suunnittelimme tällaisen Veikkoset-malliston. Toivottavasti tykkäät!”

Vuokkosten tapa vastata pilailuun sekä asiallisesti että rempseästi keräsi somessa kiitosta.

”Upeaa! Ensin silkkihansikkain ja sen jälkeen kontekstin mukaisesti messiin”, ylläolevassa twiitissä kirjoitetaan.

Korjaus 11.31: Vaihdettu otsikossa alun perin ollut termi ”trolli” nettihassuttelijaksi.

Nyt.fi luetuimmat

Luitko jo nämä?