Kuluttaja ei aina huomaa hakukoneeseen liittyvää valtaa - Pääkirjoitus | HS.fi

Kuluttaja ei aina huomaa hakukoneeseen liittyvää valtaa

Noin 90 prosenttia kaikista nettihauista tehdään Euroopassakin yhdysvaltalaisen hakukoneyhtiön Googlen sivuilla. Yhtiön hakukone istuu niin tiukasti internetin käyttökulttuurissa, että harva vaivautuu miettimään vaihtoehtoja "googlaamiselle" – joka on siis suomen kielessä ja monissa muissakin kielissä jo oma verbinsä.

18.4.2015 1:59

Noin 90 prosenttia kaikista nettihauista tehdään Euroopassakin yhdysvaltalaisen hakukoneyhtiön Googlen sivuilla. Yhtiön hakukone istuu niin tiukasti internetin käyttökulttuurissa, että harva vaivautuu miettimään vaihtoehtoja "googlaamiselle" – joka on siis suomen kielessä ja monissa muissakin kielissä jo oma verbinsä.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?