Päivän lehti 6.12.2020|Lukijan mielipide
Pandemia voi nostaa Suomen ravintolakulttuurin, maatalouden ja matkailun kärkimaaksi – mutta ensin on voitettava peilissä näkyvä haaste
Kyse ei ole rahasta vaan tahdosta olla paras. Tähän tarvitaan johtaja, joka osaa kutoa langat yhteen.
Kööpenhaminassa sijaitseva Noma on valittu useita kertoja maailman parhaaksi ravintolaksi.Kuva: Irina Boersma
5.12.2020 15:00
Suomen maabrändiä on rakennettu kuin Iisakinkirkkoa jo kymmeniä vuosia. Kulmia on haettu niin puhtaasta luonnosta, puhtaasta ruoasta, koulujärjestelmästä kuin saappaanheitostakin.
Rehellisesti sanottuna kovin moni maailmalla ei tiedä Suomesta juuri mitään. Vaikka kovasti haluaisimme olla osa tunnetumpia Pohjoismaita, maabrändimme viittaa ulkomaalaisen silmissä enemmän Baltiaan päin. Sauna, viina ja pitkät kalsarit.
Artikkeliin liittyviä aiheita