Kun Google tajusi, että kaikki työtä tekevät emojit kuvaavat miehiä, Rich Fulcher sai tehtävän – ja pinkki väri joutui pannaan - Päivän lehti 12.11.2018 | HS.fi

Kun Google tajusi, että kaikki työtä tekevät emojit kuvaavat miehiä, Rich Fulcher sai tehtävän – ja pinkki väri joutui pannaan

Rich Fulcherin suunnittelutiimi Googlessa on ollut mukana uudistamassa emojeja ja yrityksen logoa. Sen työnä on huolehtia, että yrityksen visuaalinen kieli on ymmärrettävää ympäri maailmaa.

Rich Fulcher vieraili Helsingissä design-seminaarissa. Kun hän aloitti Googlessa 2009, sen palkkalistoilla oli noin 100 suunnittelijaa, ja nyt heitä on 3000.­

12.11.2018 2:00 | Päivitetty 12.11.2018 6:17

Uudistetaan emojit. Tehdään tällä kertaa sellaisiakin kuvasymboleja, joista näkee, että työelämässä on naisiakin.

Google heräsi vuonna 2015, kun yrityksessä huomattiin naisten esiintyvän emojeissa enemmän prinsessoina kuin koulutettuina ammattilaisina.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?