Kansalaisen digipalvelut ovat liian vaikeakäyttöisiä - Päivän lehti 18.6.2018 | HS.fi

Kansalaisen digipalvelut ovat liian vaikeakäyttöisiä

Maksuton kansalaiskortti useissa käyttöjärjestelmissä toimivalla helppokäyttöisellä käyttöliittymällä olisi vähintä, mitä tulisi vaatia kansalaisuuteen liittyvien palveluiden digitaalisen kynnyksen madaltamiseksi.

18.6.2018 2:00

Helsingin Sanomien kirjoituksessa digisyrjäytymisestä (16.6.) mainittiin julkisten palveluiden digitalisointi yhdeksi hallituksen kärkihankkeista.

Digisyrjäytymisen yleisiä karikoita ovat laitteiden, verkkoyhteyden tai osaamisen puuttuminen, palveluiden maksullisuus ja laitteiston päivittämisen pakko.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?