HSL ei tilannut helppokäyttöistä matkakortinlukijaa

Jos hankintamenettely ei ole toimiva, ammattilaisetkin ovat helposti kädettömiä.

22.1.2017 2:00

Pääkaupunkiseudun uuden matkakortinlukijan vaikeakäyttöisyys on aiheuttanut – aiheesta – paljon porua. Viimeksi Helsingin Sanomissa (19.1.) teekkarit esittivät parannusehdotuksia.

Matkakortinlukijan käytettävyyteen liittyy myös toinen, ­ehkä vielä mielenkiintoisempi näkökulma. Sen käytettävyyden kehittämiseen on nähtävästi ­panostettu paljon: kehitys­työssä on ollut mukana käytettävyysammattilaisia, ja lukijalle on tehty massiivisiakin käyttäjätestejä. Miten on mahdollista, että kaikesta huolimatta tällainen, periaatteessa yksinkertainen laite suunniteltiin niin vaikeakäyttöiseksi?

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?