Näin presidentti­ehdokkaat panostavat sosiaaliseen mediaan – Kyllösen kampanja tekee ennätystä, Haaviston kampanjan mielestä kuplat pilasivat some­keskustelun

Viime presidentinvaaleissa ehdokkaiden mainosbudjeteista kahdeksan prosenttia meni verkkomainontaan. Osuus kasvanee näissä vaaleissa.

Presidenttiehdokkaat ylhäältä vasemmalta: Nils Thorvalds, Tuula Haatainen, Sauli Niinistö, Merja Kyllönen, alh. vas. Matti Vanhanen, Pekka Haavisto, Laura Huhtasaari ja Paavo Väyrynen.

13.1.2018 2:00 | Päivitetty 13.1.2018 9:32

Käynnissä olevista presidentinvaaleista tulee kaikkien aikojen somevaalit – jos ei muille, niin ainakin vasemmistoliiton presidenttiehdokkaalle Merja Kyllöselle. Kyllösen kampanja nimittäin nojaa poikkeuksellisen vahvasti sosiaaliseen mediaan. Kampanjan mainosbudjetista peräti puolet menee markkinointiin sosiaalisen median alustoilla kuten Facebookissa.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat