Kommentti: Twitter kielsi poliittisen mainonnan ja muutti yhdellä iskulla monen maan poliittista dynamiikkaa – eikä välttämättä parempaan suuntaan
Twitter näkee poliittisen mainonnan myrkkynä, josta pitää päästä eroon, mutta se saattaa vain ajaa keskustelun sävyn synkemmäksi, kirjoittaa kommentissaan HS:n talouden ja politiikan toimituksen esimies Jussi Pullinen.
Sosiaalisen median yhtiö Twitter teki keskiviikkona yllättävän päätöksen. Yhtiön toimitusjohtaja Jack Dorsey ilmoitti, että yhtiö kieltää kaiken ”poliittisen mainonnan” koko maailmassa.
Dorsey perusteli kieltoa muun muassa sillä, että pienille ryhmille kohdennetut poliittiset mainokset antavat niiden ostajille suhteetonta valtaa. Twitterin perustajan mielestä poliittiseen mainontaan käytetty raha ”pakottaa” mielipiteet ihmisten näkyville.