Fatim Diarran pyörästä nousi kohu, mutta HS:n selvityksessä löytyi yli 20 muutakin poliitikkojen kaupallista yhteistyötä – Niiden kieltäminen olisi ”iso moka”, sanoo Joel Harkimo - Politiikka | HS.fi

Fatim Diarran pyörästä nousi kohu, mutta HS:n selvityksessä löytyi yli 20 muutakin poliitikkojen kaupallista yhteistyötä – Niiden kieltäminen olisi ”iso moka”, sanoo Joel Harkimo

HS kävi läpi kansanedustajien ja pääkaupunkiseudun valtuutettujen Instagram-päivitykset. Viralliset kaupalliset yhteistyöt ovat harvinaisia, mutta puolueet ovat tekemässä ohjeistusta asiaan tulevaisuuttakin ajatellen.

Kansanedustajat ja valtuutetut suosittelevat suomalaisia yrityksiä Instagramissa myös spontaanisti.­

7.9.2020 2:00 | Päivitetty 7.9.2020 7:40

Puolueet aikovat pohtia, pitääkö poliitikoille luoda omat ohjeistukset sosiaalisen median mainontaan.

Keskustelu sopivuuden rajoista alkoi, kun vihreiden varapuheenjohtajan ja Helsingin kaupunginvaltuutetun Fatim Diarran yhteistyö Helkaman kanssa nostettiin julkisuuteen. Jupakan myötä Diarra kertoi maksavansa sähköpyörän itse.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat