Väitöstutkimus: Suomalais­poliitikkojen henkilö­brändäys somessa on satunnaista, eikä kansalaisten kanssa juuri keskustella

Poliitikoilta puuttuu ammattimainen brändityö, vaikka sillä voisi olla paljon merkitystä yleisösuhteen kannalta.

Elisa Kannaston väitöstutkimus tarkasteli puolueiden puheenjohtajien ja ääniharavien julkisia Facebook-sivuja vuoden 2019 eduskunta­vaali­­kampanjan aikana. Kuvituskuva vuoden 2019 eduskunta­vaalimainoksista.

24.11.2021 16:43

Suomalaisten poliitikkojen henkilöbrändäys sosiaalisessa mediassa on yhä enimmäkseen satunnaista ja spontaania eikä ammattimaista, ilmenee uudesta väitös­tutkimuksesta. Joulukuun alussa Vaasan yliopistossa väittelevä Elisa Kannasto tarkasteli tutkimuksessaan puolueiden puheenjohtajien ja ääniharavien julkisia Facebook-sivuja vuoden 2019 eduskunta­vaali­kampanjan aikana.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat