Suomalaisten poliitikkojen henkilöbrändäys sosiaalisessa mediassa on yhä enimmäkseen satunnaista ja spontaania eikä ammattimaista, ilmenee uudesta väitöstutkimuksesta. Joulukuun alussa Vaasan yliopistossa väittelevä Elisa Kannasto tarkasteli tutkimuksessaan puolueiden puheenjohtajien ja ääniharavien julkisia Facebook-sivuja vuoden 2019 eduskuntavaalikampanjan aikana.
Väitöstutkimus: Suomalaispoliitikkojen henkilöbrändäys somessa on satunnaista, eikä kansalaisten kanssa juuri keskustella
Poliitikoilta puuttuu ammattimainen brändityö, vaikka sillä voisi olla paljon merkitystä yleisösuhteen kannalta.
Elisa Kannaston väitöstutkimus tarkasteli puolueiden puheenjohtajien ja ääniharavien julkisia Facebook-sivuja vuoden 2019 eduskuntavaalikampanjan aikana. Kuvituskuva vuoden 2019 eduskuntavaalimainoksista.