Kun tv-ohjelma ja tuote kohtaavat - Radio ja TV | HS.fi

Kun tv-ohjelma ja tuote kohtaavat

Mainosten sijoittelulla haetaan tuotteiden oikeaa kohderyhmää.

South Park (Jim). Amerikkalainen aikuisten animaatioklassikko kiinnostaa etupäässä nuorehkoja miehiä, naisia katsojista on vain 30 prosenttia. Katsojien keski-ikä (30 vuotta) on huomattavasti nuorempi kuin kanavan keskiarvo (44 vuotta). Mainokset noudattavat katsojaprofiilia: vaatemainoksia koululaisille, pikaluottoja, R-kioskin vuokraelokuvia, mutta myös valkopesuainetta.­

10.8.2012 2:23

Televisio. Venus Pro Skin -höylä. Pepsodent. AC3-peräpukamalääke.

Pedigree Dentastix -purutanko koirille. Terveystalo. Upcider-siideri. Valio Onni -lastenruoka.

Pampers-vaipat. Lindexin lastenvaatteet. Elvital-shampoo.

Muun muassa tällaisia tuotteita mainostettiin Nelosen Uusi elämä maalla -ohjelman mainostauoilla. Niistä voisi päätellä, että mainostajan näkökulmasta sarjaa katsovat pienten lasten äidit, jotka huolehtivat ulkonäöstään ja terveydestään, nauttivat ehkä toisinaan mansikan makuista siideriä ja omistavat koiran.

Luitko jo nämä?