Moni syö ravintoarvoiltaan köyhiä vihanneksia ja hedelmiä, vaikka ne voisi helposti vaihtaa ravitsevampiin – Asiantuntija kertoo viisi parasta ainesosaa lisukesalaattiin - Ruoka | HS.fi

Moni syö ravintoarvoiltaan köyhiä vihanneksia ja hedelmiä, vaikka ne voisi helposti vaihtaa ravitsevampiin – Asiantuntija kertoo viisi parasta ainesosaa lisukesalaattiin

Aina kasvisten hyviä terveysvaikutuksia ei kuitenkaan voi päätellä ravintoainetiheydestä.

Kasvisten ravintoainesisällöissä on eroja.­

3.2.2020 2:00 | Päivitetty 1.4.2020 19:40

Kaipaatko poikkeusoloissa lisää hyvää luettavaa? HS julkaisee uudelleen parhaita lukemistojuttujaan. Tämä juttu on julkaistu alun perin helmikuussa 2020.

Kaupasta päätyy aina mukaan kurkkua ja banaania. Kuulostaako tutulta?

Ravintoarvoiltaan kumpikaan ei loista vihannesten ja hedelmien parhaimmistossa, ja ne voi helposti korvata ravinteikkaammilla vaihtoehdoilla.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat