Liharuoat ovat yksi ruokavaliomme merkittävimmistä rasvan lähteistä – Asiantuntija kertoo, mitä lihaa kannattaa valita lautaselle, jos haluaa syödä terveellisesti - Ruoka | HS.fi

Liharuoat ovat yksi ruokavaliomme merkittävimmistä rasvan lähteistä – Asiantuntija kertoo, mitä lihaa kannattaa valita lautaselle, jos haluaa syödä terveellisesti

Liha on monien ravintoaineiden hyvä lähde, mutta haittapuolena on tyydyttynyt rasva. Terveyden kannalta olennaista on paitsi pysyä kohtuudessa myös kiinnittää huomiota rasvan määrään ja laatuun.

Tilaajille

Possua, nautaa vai broileria? Terveyden kannalta paras valinta on vähärasvainen liha, jossa on mahdollisimman vähän tyydyttynyttä rasvaa. Myös valmistustavalla voi vaikuttaa lihan terveellisyyteen.­

5.10. 2:00 | Päivitetty 5.10. 6:27

Suurin osa suomalaisista syö lihaa – joko säännöllisesti tai ainakin silloin tällöin. Miesten ruokavaliossa lihaa on tyypillisesti enemmän kuin naisten.

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) Finravinto 2017 -tutkimuksen mukaan miehen lautasella on lihaa ja lihavalmisteita keskimäärin 180 grammaa ja naisen noin 100 grammaa päivässä.

Luitko jo nämä?

Uusimmat reseptit