Kahvilat houkuttelevat nyt asiakkaita kuukausi­maksulla, jolla kahvia saa juoda mielin määrin – Selvitimme, kenelle sopimus on kannattava

Suomessa kahvia myyvät ”kausikortilla” ainakin Espresso House ja Green Hippo.

Barista Henriikka Leppänen täytti vitriiniä Makkaratalon Espresso Housessa maaliskuussa 2020.

| Päivitetty

Lukuisat kahvilat palkitsevat kanta-asiakkaitaan erilaisin keinoin. Tyypillinen ratkaisu on kanta-asiakaskortti, johon saa leiman tai puumerkin jokaisesta ostoksesta, ja esimerkiksi joka kymmenes kahvi on ilmainen.

Nyt ainakin kaksi kahvilaketjua Suomessa on ottanut käyttöön kahvin kestotilauksen, jossa kahvia saa juoda mielin määrin kiinteää kuukausimaksua vastaan. Molemmat ketjut, Espresso House ja Green Hippo, toivat palvelunsa markkinoille viime joulukuussa.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat