Sisältöä iskuyrityksiin - Sunnuntai | HS.fi

Sisältöä iskuyrityksiin

7.1.2001 2:00

Ensimmäinen repliikki on aina tärkeä vastakkaista sukupuolta lähestyttäessä. Sisältöyrittäjä Rami Ahonen tarjoaa apua, jos mielikuvitus loppuu ravintolassa kesken.

Ahosen kehittämästä Iskuvinkki-palvelusta voi tilata kännykkään tekstiviestillä lähestymissutkauksen. Vinkit ovat 160 merkkiin mahtuvia repliikkejä, kuten: "Sulla on hieno paita. Se näyttäisi varmaan hyvältä mun makuuhuoneen lattialla." "Vihjeet ovat tahallaan hieman naiiveja, tätä palvelua ei ole tarkoitus ottaa niin vakavasti", Ahonen sanoo. "Iskuvinkit kirjoitettiin parissa illassa. Repliikeistä 75 prosenttia ovat minun ja kaverini Jani Järvisen keksimiä. Loput ovat urbaania kansanperinnettä." Ahonen kehitti iskuvinkkipalvelun sisältöpalveluita tuottavan Paperjam-yrityksensä nimissä. Nyrkkipajassa on hänen lisäkseen yksi työntekijä. Iskuvihjepalvelu on yritykselle vain sivubisnes, vaikka tekeekin voittoa. Pääosa tuloista tulee Kolumbus-portaalin toimittamisesta. "Mobiilipuolella isot rahat revitään lähinnä tekstiviesteistä, ikoneista ja soittoäänistä. Muilla kännykkäpalveluilla ei kukaan ole vielä sanottavammin rikastunut." Aikaisemmin Ahonen oli mainosalalla. Viimeksi hän suunnitteli internet-mainontaa mainostoimisto Taivaassa. Tietotekniikan päälle hän ei kuitenkaan ymmärrä. Ahosella ei ole uusmediamaakareille ominaista hinkua kasvattaa yritystoimintaa rajusti. Yrityksen hän perusti lähinnä voidakseen itse päättää, mitä tekee. "Melkein kaikki Paperjamin tähän astinen toiminta on liittynyt jotenkin viihteeseen, tai pitäisikö sanoa hömppään. Esimerkiksi Tehonyrkki-pelissä veikataan, kuka saa jääkiekkoliigassa eniten jäähyjä. Ahosta ei haittaa se, että monet pitävät varmasti Iskuvinkkiä ja Tehonyrkkiä lapsellisena humpuukina. "Se haittaa, jos joku pitää niitä tylsinä."

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Sunnuntai