Sdp on kuin kriisiyritys, jolta puuttuu visio ja missio – ”Jos ei ole dynaamisia kyvykkyyksiä, tilanne on vakava”, sanoo muutoskonsultti
Sumuinen strategia, rapautunut brändi, riitelevä johto, pula ideoista. Sdp muistuttaa yritystä, joka tarvitsee muutoskonsultin apua. Siksi toimittaja Marko Junkkari otti yhteyttä Ruurik Holmiin.
Marko Junkkari HS
4.11.2017 2:00 | Päivitetty 4.11.2017 6:37
Liikkeenjohdon oppaissa luetellaan tuntomerkit kriisiyhtiölle: strategia on sumuinen, brändi rapautunut ja johto riitelee. Tuotteet eivät ole kilpailukykyisiä. Eikä uusia ideoita oikein ole.
Myynti laskee, ja tulos heikkenee.
Kriisiyhtiöltä puuttuu visio. Näkemys siitä, miksi se ylipäätään on olemassa. Puhumattakaan siitä, mihin sen pitäisi olla menossa.
Artikkeliin liittyviä aiheita