Nescafé on Euroopan arvokkain tuotemerkki - Talous | HS.fi

Nescafé on Euroopan arvokkain tuotemerkki

Tilaajille
17.9.1995 3:00

Yhdysvaltalaisen Financial World -lehden mukaan Euroopan arvokkain tuotemerkki on Nescafé. Sen arvoksi määritellään 10,3 miljardia dollaria eli noin 46 miljardia markkaa. Maailman listalla se jää kymmeneksi. Ykkösmerkkinä on edelleen Coca-Cola, jonka arvo on reilut 39 miljardia dollaria eli noin 173 miljardia markkaa. Nescafé on pysynyt viime vuodet Euroopan arvostetuimpana merkkinä. Toisena on ranskalainen Louis Vultton 4,5 miljardin dollarin arvoisena. Tuotemerkin arvo kertoo, minkä hinnan yhtiö todennäköisesti saisi myymällä vain merkin, ei itse tuotetta. (HS) x

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Talous