Hauras yrityskuva naarmuuntuu helposti Totiset mainoskampanjat antavat yrityksestä tehokkaan ja kovan kuvan - Talous | HS.fi

Hauras yrityskuva naarmuuntuu helposti Totiset mainoskampanjat antavat yrityksestä tehokkaan ja kovan kuvan

Tilaajille
19.7.1996 3:00

TURO USKALI Kun maan johtava muovisaavien ja ämpäreiden valmistaja kieltäytyi muutama vuosi sitten valmistamasta helmiäisenkeltaisia tuotteita, kyse oli yrityksen toimitusjohtajan mukaan yrityskuvan varjelemisesta.

Yrityskuvaan eli imagoon vetoaminen on oiva apuväline myös, kun kielteiset asiat halutaan naamioida myönteisiksi. Yritykset selittävät kannattamattomien osiensa myyntiä samaan tapaan kuin huonot palapelin rakentajat, jotka aika ajoin väittävät, että "tämä pala ei kuuluu lainkaan tähän peliin".

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Talous