Coca-Cola havittelee ranskalaisuuden symbolia - Talous | HS.fi

Coca-Cola havittelee ranskalaisuuden symbolia

Tilaajille
10.4.1999 3:00

PARIISI-Tyylikkäissä päärynäpulloissa myytävä ranskalainen Orangina-appelsiinijuoma on joutumassa amerikkalaisen Coca Cola -yhtiön haltuun viidellä miljardilla frangilla. Kauppa on herättänyt närkästystä, sillä Orangina on yksi ranskalaisuuden symboleista. Orangina-yhtiön omistaja, väkijuomia valmistava Pernod Ricard -yhtiö haluaisi myydä appelsiinijuoman amerikkalaisille, mutta 15 kuukautta kestänyt kaupanhieronta on kärsinyt muun muassa Ranskan kilpailuneuvoston kielteisestä kannasta. Asia oli perjantaina Ranskan hallituksen käsittelyssä, mutta kaupan kohtalo ei ratkennut vielä. (HS)

Luitko jo nämä?