Slushissa kolmen minuutin myyntipuheella voi saada rahoitusta – tutkijakilvan semifinalistit opettelivat myymään ideoitaan - Talous | HS.fi

Slushissa kolmen minuutin myyntipuheella voi saada rahoitusta – tutkijakilvan semifinalistit opettelivat myymään ideoitaan

HSTV näyttää Slushista 16 tuntia suoraa lähetystä keskiviikosta 30.11. alkaen. Kasvuyritystapahtuma yrittää lähentää tiedettä ja bisnestä.

Viime vuoden Slush-tiedekilvan finalisti Vincenzo Cerullo (vas.) sparrasi tämän vuoden semifinalisteja Virpi Virjamoa, Maija Hirvosta ja Cyril Bajamundia pitämään tehokkaan myyntipuheen.

26.11.2016 2:00 | Päivitetty 27.11.2016 15:05

Tutkimusideoita ja tiedettä on alettu mainostaa mahdollisille rahoittajille uuteen tyyliin: lyhyesti ja yksinkertaisesti. Marras–joulukuun vaihteessa kasvuyritystapahtuma Slushissa suomalaiset ja ulkomaiset tutkijat kilvoittelevat keskenään siitä, kuka osaa myydä tutkimusideansa vakuuttavimmin. Voittaja saa 100 000 euron palkinnon, jonka avulla edistää omaa tutkimustaan.

Artikkeliin liittyviä aiheita